بهترین کابل تلفن برای اینترنت کدام‌اند؟ چگونه کابل تلفنی با کیفیت خریداری کنیم؟


با مطالعه این مقاله میتوانید با سیم و کابل آشنا شوید و اطلاعات کافی برای خرید آن ار بدست اورید.

**این مقاله صرفا جهت آگاهی است و پاسارگاد نوین هیچ گونه خدماتی در این باره ارائه نمیدهد.**


برای شناخت و شاخصه‌های مهم کابل تلفن و برای انتخاب بهترین کابل تلفن برای اینترنت از میان انواع مختلف محصولات موجود در بازار باید به نکات زیر توجه کرد ویژگی‌های مهم در اینجا آورده شده شما را برای خرید یک تلفن خوب یاری می‌کند.

قدم اول برای تهیه بهترین سیم‌ تلفن آن سیمی می باشد که بر پایه استانداردهای VDE085 و استاندارد شرکت مخابرات ایران TCI طراحی و ساخته شده باشد. معمولاً اگر در تهیه سیم‌های تلفن استانداردهای ذکر شده به کار رفته باشد که بر روی جعبه درج می‌شود اولین قدم برای خرید سیم تلفن بررسی دقیق جعبه آن می‌باشد تا بفهمید آیا استانداردهای مورد نیاز در تولید به کار رفته یا خیر.

اجزای کابل تلفن

 

نویز روی خط تلفن

به عبارت ساده، نویز در خطوط تلفن به این معنی است که هرگونه تداخلی که بر سیگنال‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد، کاهش یا قطع می‌شود. می‌توان تشخیص داد که آیا نویز بر قسمت‌های مختلف خطوط تلفن تأثیر می‌گذارد یا خیر. اما از آنجایی که موضوع امروز ضد نویز کابل است، ما در مورد تأثیر نویز بر روی کابل‌ها و نحوه کاهش یا حذف آن صحبت خواهیم کرد. دو صدای مهم در سیم‌های تلفن، نویز و نویز هستند.

مهمترین عوارض استفاده از نویز تلفن عبارتند از:

کاهش کیفیت صدا
اتصال اینترنت ADSL کند یا قطع شده است
صدای تلفن


💴فروش ویژه 👈🏻👈🏻 ⚡️بهترین قیمت کابل آلومینیومی


کابل تلفن ضد نویز چیست؟

همانطور که گفته شد، صداهای حیاتی روی سیم‌های تلفن ناشنوا و تحریک می‌شوند. برای جلوگیری از اثرات این صداها استفاده از کابل‌هایی به نام ضد نویز یا بدون نویز توصیه می‌شود. برای بهبود راندمان عملکرد و کاهش اثرات نویز و همچنین کاهش افت سیگنال در خط، اجزای زیر در این کابل‌ها گنجانده شده است:

  1. تمام سیم‌های برنجی از سیم طبیعی ساخته شده‌اند تا از هدر رفتن سیگنال روی سیم جلوگیری شود.
  2. مواد با کیفیت و بادوام از رطوبت، نور خورشید و موارد دیگر در امان می‌مانند.
  3. استفاده از فویل آلومینیومی متصل به سیم تخلیه (ارت) برای کاهش خطر برق گرفتگی.

فلز به کار رفته در تولید سیم

ویژگی مهم دیگری که در خرید سیم تلفن برتر برای اینترنت نیاز است بدانید آلیاژی است که در تهیه آن به کار رفته است. در بازار محصولات مختلف با آلیاژ متنوعی ساخته می‌شوند. طبق بررسی‌ها آلیاژ مس می‌‌تواند بهترین آلیاژی باشد که در تهیه سیم تلفن به کار می‌رود. پس گام بعدی برای انتخاب یک سیم خوب توجه به آلیاژ آن است و در صورت داشتن هادی مسی، اقدام به خرید کنید.

دامنه حرارتی

از ویژگی‌های که معمولاً در هنگام خرید سیم تلفن غافل می‌ماند، توجه به دامنه حرارتی آن‌ها است. توجه کنید اگر دامنه حرارتی بر اساس استانداردهای مورد نیاز نباشد آسیب و خطرات آتش سوزی به دنبال دارد. معمولاً استانداردهای بین المللی نشان دهنده دامنه حرارتی سیم تلفن در موقعیت خم شو 5- الی +50 درجه سانتی گراد و در موقعیت ثابت -30 الی +70 درجه سانتی گراد است. حتما این دامنه حرارتی را در زمان خرید جدی بگیرید.

همانطور که ذکر کردیم بهترین کابل تلفن برای اینترنت، کابل‌های ساخته شده از آلیاژ مس هستند. البته هادی مس، سبب بالا رفتن‌ها می‌شود، هزینه ای که ارزش خریدش را دارد.

مطالعه بیشتر مقالات تخصصی:  لوازم کابل کشی کابل خودنگهدار

« همچنین، کابل خریداری شده شما بایستی ضد نویز باشد. قابلیتی که نویزهای اطراف را گرفته و امنیت و آرامش را در پی دارد. »

کاربرد کابل تلفن

می‌توان گفت مهم‌ترین دسته سیم و کابل جهت برقراری ارتباط در خط های مخابراتی، سیم‌های تلفن هستند. این دسته از سیم و کابل‌ها در دو نوع کابل تلفن هوایی و کابل تلفن زمینی، تهیه و تولید می‌شوند. برای ساخت کابل و سیم تلفن از هادی های مس و آلومینیوم استفاده می‌شود.

کابل تلفن هوایی جهت وصل و برقراری خطوط تلفن در خارج از ساختمان کارایی دارد و بدیهی است روکش این نوع‌ها مقاومت و استحکام بالایی در مقابل شرایط آب و هوایی مانند باران، آفتاب و… را دارند، به همین دلیل روکش محکم داشتن، کابل‌های هوایی منعطف نیستند و انعطاف پذیری کمی داشته و شکننده‌تر نیز هستند.

کابل تلفن زمینی نیز جهت سیم کشی و برقراری خطوط در درون ساختمان کارایی دارند. طبیعتا این کابل‌ها در مقایسه با کابل‌های هوایی انعطاف بیشتری از خود نشان داده و رنگ استانداردشان نیز، رنگ توسی است.

روز به روز بر استفاده از فیبرهای نوری نیز جهت خطوط ارتباطی مخابرات، افزوده شده و کاربردهای فروانی دارند. کابل مخابراتی مسی و فیبر نوری دارای انواع مختلفی هستند که بر اساس محیط خاص، استفاده‌های متفاوتی دارند:

تنوع کابل مخابراتی مسی شامل: کابل ژله ای فیلد کانالی ( CFC )، کابل ژله ای فیلد خاکی ( BFC )، کابل هوایی ساده ( AC)، کابل ایرکوئر کانالی ( CUC )، کابل هوایی مهاردار ( SSC ) و دوبل هوایی مهاردار ( DW ) می‌شوند.

سیم‌های تلفن فیبر نوری نیز در انواع مختلف کابل نوری ژله‌ای فیلد خاکی ( OBFC )، کابل نوری ژله فیلد کانالی ( OCFC )، و کابل نوری مهاردار هوایی ( OSSC ) وجود دارند.


اطلاع از آخرین قیمت ها و ⚡️تخفیفات ویژه⚡️ ☎️ 021-33116654 ☎️


رنگ‌بندی کابل‌های مخابراتی

کابل‌های مخابراتی یکی از محصولاتی هستند که دارای کاربردهای بسیار زیادی هستند؛ در واقع کابل تلفن یکی از پرمصرف‌ترین انواع کابل‌های مخابراتی به حساب می‌آید. این کالاها با استفاده از رشته سیم‌های نازک در رنگ‌های متنوع به وجود آمده‌اند. با قرار گرفتن رشته‌های سیم در کنار یکدیگر و عایق شدن آن‌ها به وسیله یک پوشش یک کابل ایجاد می‌شود.

در درون هر کدام از کابل‌های مخابراتی رشته‌های سیم موجود بوده که از رنگ‌های مختلف برخوردار هستند و این سیم‌ها در گروه‌های اصلی و فرعی قرار می‌گیرند که کاربرد آن‌ها با هم متفاوت است. هدف از رنگ‌بندی کابل‌ها این است که کاربرد سیم‌ها شناسایی شود. لازم به ذکر است که داشتن شناخت با رنگ‌بندی این کابل‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد؛ در غیر این صورت مورد استفاده قرار دادن آن‌ها در ساختمان‌ها جهت نصب کردن تلفن‌های خانگی، آیفون و … امکان‌پذیر نیست.

در صورتی که نصاب از این رنگ‌ها و همچنین خصوصیات آن‌ها آشنا نباشد، در زمان قرار دادن کابل‌ها نمی‌تواند تصمیم درستی بگیرد. رنگ‌بندی این کابل پرکاربرد شامل گروه رنگ‌های اصلی از جمله سفید، قرمز، مشکی، زرد، بنفش و گروه رنگ‌های فرعی همچون آبی، نارنجی، سبز، قهوه‌ای و طوسی می‌شود؛ لازم است این مورد را ذکر کنیم که رنگ اصلی و فرعی با یکدیگر ادغام می‌شوند تا کابل‌های مخابراتی را تولید کنند.

کابل شبکه و مودم اینترنت

 

کابل تلفن مخابرات

از گذشته‌ها تا به امروز جهت ایجاد و برقراری ارتباط از انواع مختلف کابل مخابراتی بهره می‌بریم. البته که با گذشت زمان و پیشرفت‌های تکنولوژی، کابل‌های مخابراتی نیز پیشرفت کرده و ارتباطات مطلوب‌تری برای ما ارائه می‌دهند.

با در نظر گرفتن جنس هادی مرکزی، می‌توان کابل‌های مخابراتی را به دو نوع؛ مسی مخابراتی و فیبر نوری دسته بندی کرد. همچنین بنابه مصارف کابل نیز، تقسیم بندی دیگری وجود دارد: کابل تلفن زمینی و کابل تلفن هوایی

مطالعه بیشتر مقالات تخصصی:  کابل کشی زمینی

کابل مخابراتی زمینی:

از انواع کابل‌های مخابراتی بوده که به شکل حفاری و یا گود برداری درون زمین قرار می‌گیرد. سایز اغلب این کابل ها 0.5 و 0.6 بوده و به تولید می‌رسند. کابل‌های تلفنی زمینی را می‌توان به دو شکل دو زوج الی دویست زوج تولید کرد و این نوع کابل‌ها به کابل‌های مخابراتی زوجی هم شناسایی می‌شوند.

معمولا کابل‌های زمینی به شکل قرقره هایی به طول و درازای دویست و پنجاه تا هزار متر در بازار ارائه می‌شوند.

کابل تلفن مناسب برای اینترنت

کابل مخابراتی هوایی

کابل‌های مخابرات هوایی جزو مهم ترین‌ها در این حوزه به شمار می‌روند و ارائه آن‌ها در بازار به شکل کابل 2 زوج، 4 زوج و…  است. کابل‌های مخابراتی از حساس‌ترین کابل‌های صنعتی هستند که یک فرکانس یا پیغام را برای ارتباط طرفین حمل می‌کنند. وجود عامل خارجی برای نویز اندازی، از کیفیت ارتباط می کاهد و یا در مواردی نیز مانع از ارتباط می‌شود.

کابل‌های مخابرات هوایی به همین جهت، دارای عایق مناسب برای جلوگیری از تولید هرگونه نویز و آسیب فیزیکی به کابل می‌شوند. همچنین جهت افزایش ایمنی آن نیز از یک مهار که جنسش از فولاد است، استفاده می‌شود.

کابل مخابرات دو زوج

کابل مخابراتی دو زوج از انواع کابل‌های مخابراتی است که برای نصب در خارج یا داخل ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه ویژگی‌های این کابل های مخابراتی را در اختیار شما قرار ‌دهیم تا بهترین خرید را داشته باشید.

انواع کابل تلفن

ویژگی کابل مخابرات دو زوج

کابل‌های مخابراتی دو زوج به دو دسته تقسیم می‌شوند که شامل کابل بیرون ساختمانی و کابل داخل ساختمانی می‌شوند. البته کابل‌های داخل ساختمانی جزو پر مصرف ترین نوع این کابل‌ها است. ویژگی فنی کابل‌های مخابراتی دو زوج درون ساختمانی (J-Y(St)Y)  شکلی است که جنس هادی آن مفتول تماما مس آنیل شده است.

عایق‌های PVC رنگ بندی سفید – آبی و سفید – نارنجی دارد و حفاظی از نوع فویل آلومینیومی وصل شده به یک رشته سیم ارت (سیم تخلیه) دارند. روکش‌های توسی رنگ از نوع PVC نیز در این کابل‌ها وجود دارند.

کابل‌های مخابراتی بیرون ساختمانی (یا A2Y(St)2Y)، هادی از نوع مفتول تمام مس نرم شده دارند و عایق هایشان نیز با رنگ‌ بندی سفید – آبی و سفید – نارنجی از جنس PE ارائه می‌شوند. و حفاظی از نوع فویل آلومینیومی وصل شده به یک رشته سیم ارت (سیم تخلیه) دارند. برخلاف کابل‌های درون ساختمانی، روکش پلی اتیلن مشکی رنگ، جایگزین روکش PV طوسی، در کابل‌های برون ساختمانی بکار می‌رود.

کابل‌های برون ساختمانی، قطر هایی با هادی 0.4 و 0.5 و 0.6 میلی متر دارند.

نکات مهم سیم‌ کشی تلفن برای اینترنت

رعایت حد فاصله سیم‌های برق

افرادی که آگاهی کافی در مورد اینترنت adsl ندارند، برای انتقال راحت سیم‌های تلفن به پایین ساختمان، آن‌ها را از جعبه فیوز برق رد می‌کنند. بنابراین منجر به دریافت نویزهای زیادی در زمان استفاده از تلفن و اینترنت پر سرعت می‌شود. بنابراین سیم‌های تلفن باید در داخل یک کانال جداگانه قرار گیرد.

جدا کردن سیم آیفون و تلفن

اگر برای داخل منزل سیم تلفن و آیفون را با هم بکشید، در سیم‌های تلفن نویز ایجاد می‌شود، در نتیجه باعث کاهش کیفیت اینترنت adsl می‌شود. همچنین در صورت قطع شدن سیم تلفن توسط تعمیرکار در زمان تعمیرات، منجر به وصله‌دار شدن تلفن و افت کیفیت اینترنت خواهد شد.

جدا کردن سیم واحدها

سیم‌های تلفن در هر واحد آپارتمان، باید مجزا از هم سیم کشی شوند. هزینه سیم‌کشی تلفن با این کار بیشتر می‌شود، ولی اعتبار آن بیشتر است.

استفاده از رشته‌های به هم تابیده شده

کابل تلفن برای مشخص بودن به صورت زوج رشته‌های به هم پیچیده هستند و هر یک برای یک خط تلفن به کار گرفته می‌شوند. چنین سبکی باعث کاهش نویز در سیم شده و کیفیت خط تلفن را بالا می‌برد، همچنین اگر در خط تلفن مشکل ایجاد شود، سیم‌ها به راحتی پیدا می‌شوند.

مطالعه بیشتر مقالات تخصصی:  اتصال کابل آلومینیوم به مس

استفاده از سیم‌های بدون قطع شدگی

سیم کشی باید تا حد ممکن به صورت یکسره صورت گیرد، زیرا در صورتی که در مسیر سیم کشی تلفن قطع شدگی وجود داشته باشد، نویز ایجاد شده و کیفیت خط تلفن کاهش پیدا می‌کند.

نصب پریز تلفن سوکتی

پریز تلفن سوکتی، نسل جدید پریزها محسوب می‌شوند که برای سیم‌ کشی تلفن adsl به کار می‌روند. برای دریافت اینترنت خانگی، اتصال به اینترنت و دسترسی به مودم‌های تلفن، این نوع پریز نصب می‌شود، در حقیقت برای انواع مودم و تلفن این نوع پریز سوکتی مناسب است.

 


⚡️تماس با کارشناسان ما⚡️ ☎️ 021-33116654 ☎️


کابل تلفن ضد نویز داخل ساختمان

نمونه‌ای دیگر از کابل‌های اینترنتی وجود دارد که برای کابل ساختمان استفاده می‌شود. این کابل‌ها کاملا ضد نویز بوده و می‌توانند سیگنال‌ها را با قدرت فوق العاده بدون نویز منتقل نمایند. این کابل‌ها دارای مشخصات مشابه کابل مخابراتی هستند.

کابل تلفن ضد نویز داخل ساختمان استفاده می‌شود و تعداد زوج به هم تابیده آن‌ها از 2 تا 100 متغیر است. قطر رشته‌های مسی در این کابل به 0.6 میلی متر می‌رسد.

از کابل شبکه هم می‌توان برای اتصال به شبکه استفاده نمود. دو مدل رایج این کابل‌ها شامل Cat6 UTP و SF/UTP خواهد بود.

برای تهیه و خرید بهترین کابل ضد نویز داخل ساختمان از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در وبسایت با ما در تماس باشید. این کابل‌ها طبق استاندارد ملی و بین المللی طراحی و تولید شده اند. برای خریداری آن می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید و از مشاوره قبل از خرید برخوردار شوید.

خرید بهترین کابل برای اینترنت

از آنجایی که کابل میزان کیفیت و سرعت اینترنت منزل یا محل کار را تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد، به همین جهت انتخاب و خرید بهترین کابل برای اینترنت از اهمیت بالایی برخوردار است. مهمترین و اصلی‌ترین کاربرد کابل این است که دستگاه‌های گوناگون را به اینترنت متصل می‌کند.

کابل، یکی از محصولاتی است که در انواع مختلف تولید و عرضه می‌شود و همین موضوع باعث شده است تا افرادی که برای خرید کابل به بازار مراجعه می‌کنند، در انتخاب بهترین نوع آن دچار تردید و سردرگمی شوند. در زمان خرید کابل قبل از هر چیزی سرعت اینترنت را مورد توجه قرار دهید. در صورتی که سرعت اینترنت شما تا گیگابایت است، از انتخاب کابل قدیمی اجتناب نمایید؛ چراکه سرعت اینترنت را کاهش می‌دهند و اگر سرعت اینترنت زیاد نبوده و درحد مگابایت است.

انتخاب cat ۵ گزینه مناسبی خواهد بود. سرعت داخل شبکه به عنوان یکی دیگر از نکاتی به شمار می‌آید که می‌بایست به آن دقت کنید؛ البته این مسئله بیشتر برای آن دسته از افرادی مهم است که همیشه در حال منتقل کردن فایل‌های با حجم بالا میان کامپیوترهای داخل شبکه هستند. اگر تنها با اینترنت سر و کار دارید لازم نیست تا از شبکه داخلی پرسرعت استفاده نمایید. به طور کلی برای اینترنت خود باید کابلی را خریداری کنید که تمام نیازها و انتظارات شما را برآورده کند و متناسب با مودم شما باشد.

««اگر قصد خریدی مطمئن و با کیفیت را دارید، می‌توانید به {فروشگاه اینترنتی پاسارگاد نوین} مراجعه فرمایید.»»

✏️ پیشنهادات و نظرات خود را در مورد مقاله بهترین کابل تلفن برای اینترنت با ما به اشتراک بگذارید.

تاریخ به روز رسانی 1402/06/28

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 11 میانگین: 2.4]