در این مطلب از مجله پاسارگاد نوین به موضوع لوازم کابل کشی کابل خودنگهدار می‌پردازیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

معمولا برای کابل کشی کابل‌های خودنگهدار از تجهیزات و لوازم مختلفی استفاده می‌کنند، اگر که کابل‌ خودنگهدار را با استفاده از این ابزار و وسایل کابل کشی کنند، تمام عملیات با کیفیت بالا و سرعت بسیار بالاتر انجام می‌شود و در نهایت ایمنی را بسیار افزایش می‌یابد. البته ناگفته نماند که در صورت عدم استفاده از این ابزار نمی‌توان کابل کشی را انجام داد. اساسا با توجه به مزیت‌های زیادی که در کابل خودنگهدار دیده می‌شود می‌توان گفت که استفاده از شبکه‌های کابل خودنگهدار به مرور زمان بسیار زیاد شده است و به عبارت دیگر یک روند رو به رشد داشته است. توجه کنید زمانی که میزان تقاضا برای کابل‌های خودنگهدار زیاد می‌شود، کاملا مسلم است با افزایش تقاضای این کابل‌ها میزان تقاضا برای تجهیزات و وسایل لازم برای کابل کشی هم بیشتر می‌شود.

از جمله این لوازم می‌توان به: ✔️پرچ ✔️فیوز لینک ✔️کابل گیر ✔️جدا ساز ✔️گرداننده کابل و… اشاره کرد. هر کابلی که برای کابل کشی کابل خودنگهدار استفاده می‌شود، اصولا برای انجام یک کار خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی می‌توان از این لوازم و یا تجهیزات به درستی استفاده کرد که اطلاعات کافی و دقیقی راجع به نحوه کار آن‌ها داشته باشید. برای مثال ✔️قرقره کابل کشی خودنگهدار یک وسیله لازم و ضروری برای کابل کشی این کابل است که در جهت کشش آسان کابل در مسیرهای هوایی و زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوازم ذکر شده برای کابل کشی در مناطق پر پیچ و خم، تونل‌ها و… کاربرد دارند.         

مطالعه بیشتر مقالات تخصصی:  استاندارد رنگ بندی کابل

لوازم کابل کشی کابل خودنگهدار

ابزار آلات مخصوص کابل کشی خودنگهدار

لازم است که برای انجام کارهای مختلف در کابل کشی کابل خودنگهدار ابزار درست را انتخاب کنید و کابل کشی حتما توسط نصاب و پیمانکاران انجام شود چرا که در این صورت کابل کشی به سرعت انجام می‌شود و در عین حال ایمنی کار هم بیشتر می‌شود؛ یک نصاب ماهر از آسیب رسیدن به کابل جلوگیری می‌کند. در ادامه کاربرد برخی از این ابزار آلات را شرح می‌دهیم:

✔️قرقره یا همان پولی: در زمان کابل کشی لازم است که کابل از بالای تیر عبور داده شود، که این کار را با پولی انجام می‌دهند.

✔️پولی دوبل: لازم است که کابل‌ها از تیرهای زاویه دارد عبور داده شوند که این عمل را با پولی دوبل به راحتی انجام می‌دهند.

✔️جوراب کابل کشی کابل خودنگهدار: به منظور متصل کردن دسته کابل به طناب راهنما از جوراب کابل کشی استفاده می‌کنند.

✔️گرداننده کابل: اساسا با قرار گرفتن بین جوراب کابل کشی و طناب راهنما ممکن است که تاب کابل باز شود و در نهایت در شبکه آرایش زیبایی ایجاد می‌شود و کابل کشی هم به راحتی انجام می‌گیرد.

✔️چرخ و زنجیر: در تیرهای انتهایی برای کابل کشی در جهت تنظیم فلش کابل و یا میزان کشش و یا اتصال سیم مهار به تیرهای زاویه‌دار از چرخ و زنجیر استفاده می‌شود.

✔️گیره قورباغه یا کابل‎گیر: برای متصل کردن چرخ زنجیر به سیم مهار کابل خودنگهدار از گیره قورباغه استفاده می‌شود.

✔️داینامومتر: به منظور تنظیم کشش کابل بر اساس میزان مندرج در جدول مربوطه از داینامومتر استفاده می‌شود.

مطالعه بیشتر مقالات تخصصی:  بست کابل خودنگهدار

سخن نهایی

برای تهیه و خرید و کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی مندرج در سایت با ما در تماس باشید.🔍🛒

☎️021-33116654


✏️ پیشنهادات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تاریخ به روز رسانی 1402/06/26

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]